50 кроків до успіху своєї компанії

50 простих кроків для заснування своєї справи




Власна справа – це не для слабонервних. Ведення бізнесу вимагає витривалості і зосередженості. З іншого боку, Ви не лише покращите своє матеріальне становище, а й отримаєте безцінний персональний та професійний досвід. 

Отже, ми підготували для Вас гід, який крок за кроком допоможе створити власний бізнес.



1. Проаналізуйте самі себе

Не кожен має те, що потрібно для старту успішної компанії. Ми не кажемо, що у Вас погана бізнес-ідея, ми лише маємо на увазі, що люди часом просто не мають природніх задатків для запуску своєї справи.

Перед початком проаналізуйте себе і зрозумійте, чи маєте Ви типові риси підприємців? Ви достатньо вмотивовані, вмієте адаптуватися чи впевнені у собі? Чи маєте Ви «холодну голову». Всі ці риси надзвичайно важливі.

2. Розробіть ідею.

Не варто пробувати монетизувати щось лише через те, що це зараз в тренді. Вибудуйте бізнес-ідею, яка буде Вашою пристрастю або хоча б щось близьке до того, в чому Ви професіонал. Придумайте або знайдіть товар, який зможе покращити життя людей.

3. Зважте усі шанси

Якщо Ви вже маєте ідею, то дізнайтеся, як Ви можете зробити її реальністю. Товар чи послуга потрібна людям? Чи заробите Ви на її продажі? Цей продукт дієвий?

4. Напишіть бізнес-план. 

Добре написаний бізнес-план допоможе Вам триматися свого курсу завжди. Він також потрібен для представлення своєї ідеї потенційним інвесторам. Бізнес-план повинен включати формулювання «місії» фірми, короткий виклад структурних підрозділів фірми, товар чи послугу, яку Ви пропонуєте, опис ринку збуту, прогнозований дохід і вартість запуску бізнесу. 

5. Визначте цільовий ринок

Перед початком створення бізнесу Вам потрібно оцінити ринок, платоспроможність покупців, які будуть купувати Ваш товар. Оцініть вже існуючу конкуренцію на ринку.

6. Підрахуйте витрати

Вам також варто визначити середні витрати на створення бізнесу у вибраній вами сфері. Це не лише дозволить оптимізувати процес створення бізнесу, а й інвестори завжди вимагають цю інформацію.

7. Встановіть бюджет

Ви повинні мати чітку суму грошей, яку зможете витратити на розвиток свого продукту.

8. Знайдіть інвесторів.

Щоб почати свій бізнес, майже завжди потрібен стартовий капітал. Його можна отримати багатьма способами (кредит, власні накопичення, борг у друзів, інвестори, гранти). Ми вже розглядали тему стартового капіталу раніше, тому, щоб дізнатися більше про це натисніть тут.

9. Слухайте інвесторів

Щоб вони не говорили, вони мають право голосу у Вашій компанії. Саме тому Вам слід прислуховуватися до їх порад чи пропозицій. Однак це не означає, що Ви повинні виконувати все, що вони кажуть.

10. Залучіться підтримкою

Ви збираєтеся інвестувати багато часу та ресурсів у свій новий бізнес. Будьте певні, що Ваша сім’я Вас підтримає. Вони повинні розуміти, що цей процес може бути складний і фінансово, і емоційно.

11. Визначте правову форму своєї діяльності

Звичайно, з самого початку не обов’язково бігти і створювати фізичну особу-підприємця чи юридичну особу (ТОВ, ПАТ, і так далі). Спершу краще протестувати продукт і сам бізнес, але Ви повинні хоча б спланувати те, як саме Ви потім юридично це все оформите. 

12. Виберіть ім’я компанії.

Вибери назву, яка буде найбільше пасувати Вашій фірмі та товарам, які Ви пропонуєте. Після цього варто перевірити наявність вільного домену з таким ім’ям в Інтернеті і можливість зареєструвати таку назву в Україні.

13. Зареєструйте назву

Ви можете зареєструвати просто свій домен в Інтернеті, а можете зробити все офіційно в органах влади, але на початку свого шляху не варто відразу бігти до державного реєстратора. Краще випробувати ідею на практиці. Якщо у Вас вийде провести 3-4 успішні операції, то тоді вже варто реєструватися.

14. Користуйтеся усіма безкоштовними сервісам

В Інтернеті зараз величезна кількість сервісів та блогів, де Ви можете отримати цінну інформацію. Це можуть бути і офіційні урядові веб-сайти, і аматорські блоги. В будь-якому випадку, відмовлятися від такого джерела інформації не варто.

15. Підрахуйте суму податків

Якщо ваша ідея стане прибутковою, і Ви зареєструєте бізнес офіційно, то Вам доведеться платити податки. Краще проконсультуватися з професійними юристами на цю тему перед початком або пошукати інформацію в Інтернеті.

16. Купіть ліцензію

Певні види товарів та послуг вимагають особливий дозвіл від держави – ліцензію. Тому, якщо Ви вирішили створити такий бізнес, то варто відразу офіційно все оформлювати, щоб не було потім проблем з державою. До товарів та послуг, що вимагають отримання ліцензії зазвичай відносять продаж медичних препаратів, зброї, алкогольних чи тютюнових виробів, надання медичних послуг (приватний медичний кабінет) тощо.

17. Застрахуйтеся

Так, в Україні страхування не таке поширене, але більшість фахівців радять застрахувати свій бізнес. Навіть якщо Ви ведете домашнє виробництво, то варто розглянути всі можливі варіанти спричинення збитків на такому «виробництві» і застрахуватися. 

18. Ведіть бюджет свого стартапу

Завжди ведіть облік всіх прибутків та видатків, встановіть чітку систему їх запису.

19. Виберіть місце для бізнесу

Місце грає дуже велику роль у прибутковості Вашого бізнесу. Завжди намагайтеся бути ближче до покупця, а якщо Ви плануєте відкрити заклад громадського харчування, то людність місця – вирішальний аспект успішності чи збитковості бізнесу. Зважте рівень конкуренції, близькість поставників і можливості для росту в тій чи іншій місцевості.

20. Не турбуйтеся про офіс.

Якщо у Вас поки невеликі доходи, то Вам не обов’язково шукати офіс чи склад.

21. Патент може почекати.

Якщо Ви створили технологічну новинку, то вам, можливо, слід почекати з патентом. В Україні процес отримання патенту погано налагоджений і це може забрати багато часу та коштів. Спочатку отримайте перший прибуток, а потім реєструйте свій продукт.

22. Будьте готові до змін

Є велика ймовірність, що Ваш товар не сподобається покупцям або знадобляться певні модифікації. Будьте готові адаптувати його до потреб клієнтів. В іншому випадку, Ви ніколи не досягнете успіху.

23. Поділіться своєю ідеєю з друзями та сім’єю

Ваші рідні та близькі найімовірніше будуть чесні з вами. Не варто соромитися спитати в них поради чи пропозиції.

24. Ігноруйте скептиків.

З іншого боку, Ви повинні розрізняти дійсно конструктивну критику і просто викрики скептиків, які завжди незадоволені. 

25. Не будьте агресивні

Якщо Ваша ідея була відкинута інвесторами чи покупцями, то це зовсім не привід для гніву. Дізнайтеся, що саме їм не сподобалося, відкоригуйте товар і повертайтеся до них зі змінами. Є також ймовірність, що Ви просто «вистрілили» не в той час.



26. Не тягніть час

Якщо Ви вже вирішили діяти, то не відкладайте на потім. 

27. Пропонуйте нові товари чи послуги

Якщо Ви вже маєте покупців, то збільшення асортименту товарів та покращення їх якості допоможе Вам зробити їх своїми постійними відвідувачами.

28. Будьте терплячі.

Завжди пам’ятайте, що постійний прибуток не робиться за одну ніч. Будьте терплячі! Перший дохід прийде з часом.

29. Тримайтеся за клієнтів

Ви просто зобов’язані боротися за будь-якого клієнта. Робіть усе, щоб задовольнити його потреби. Таким чином Ви зможете не лише отримати постійного покупця, а й популяризувати себе через «сарафанне радіо».

30. Пишіть про свою компанію.

Деякі підприємці ведуть блог своєї фірми, де вони пишуть не лише свої звершення, а й навіть поразки. Покупців може зачепити Ваша чесність. До того ж, це чудовий спосіб реклами в Інтернеті.

31. Не сваріться з партнерами.

Ніколи не конфліктуйте зі своїми партнерами. Всі ці суперечки завжди будуть відволікати Вас від головної мети – зростання Вашого бізнесу.

32. Не бійтеся розділення бізнесу

Так трапляється, що інвестор вимагає від Вас свою часку бізнесу. Цей момент рано чи пізно все одно настане. Ви повинні просто прийняти це і рухатися далі.

33. Найміть копірайтера 

Якщо Ви не маєте вродженого дару до написання текстів або часу, то вам краще найняти грамотного копірайтера. Він буде займатися наповненням вашого веб-сайту контентом, веденням спільнот в соціальних мережах і, звичайно, розсилкою рекламних повідомлень для зацікавленої аудиторії. Копірайтер також буде готувати прес-релізи та популяризувати ваш товар в будь-який інший спосіб.

34. Готуйтеся до зустрічей

Читайте якомога більше книг, Інтернет-ресурсів та журналів про взаємодію з клієнтом. Перед кожною зустріччю ретельно продумайте те, як вона буде проходити. Наприклад, почитайте книги Дейла Карнегі. Вони точно допоможуть Вам навчитися знаходити спільну мову з клієнтами і, таким чином, підвищити свої прибутки.

35. Не бійтеся конкуренції

Не згадуйте про високу конкуренції при розмові з інвесторами чи клієнтами. Нема жодної необхідності ставати об’єктом жалю. Більше того, такі згадки в розмові можуть стимулювати клієнта піти до вашого конкурента в пошуках товару, який Ви не можете запропонувати. Запам’ятайте! Конкуренція – це не проблема, а стимул для розвитку. Знайдіть спосіб бути кращим за Вашого «ворога».

36. Використовуйте «сарафанне радіо»

Чесно кажучи, це доволі ефективний спосіб реклами, хоч і трохи старомодний. Попросіть друзів, знайомих та родичів поширювати інформацію про Ваш товар.

37. Створюйте мережу

Не бійтеся часом виходити в світ і «світити обличчям». Байдуже, чи це Ви зробите на конференції, чи у пабі з друзями. Однак варто поширювати інформацію локально, бо поїздки можуть вдарити по вашому нестійкому бюджеті.

38. Забезпечте гідний сервіс для покупців.

Розмови та співпраця з клієнтами є більшою частиною роботи будь-якого підприємця. Ваш бізнес може отримати нового постійного клієнта лише тоді, коли Ви змусили його почуватися ВАЖЛИВИМ! Вислуховуйте свого клієнта і не перебивайте його. Намагайтеся задовольнити всі його бажання. Якщо клієнт пішов від Вас задоволений – це Ваша маленька перемога на шляху до успіху.

39. Створіть функціонуючий сайт

Клієнти часом хочуть отримати більше інформації про вашу компанію, саме тому Ви повинні забезпечити постійний вільний доступ до цих даних. Будьте певні, що Ваш сайт завжди працює. 

40. Не беріть до уваги економіку

Так, економічні проблеми в державі це, звичайно, важливо, але існує сотні успішних компаній, які виникли в часи кризи чи спаду виробництва (навіть той самий банальний приклад компанії Adidas). 

41. Будьте певні, що клієнти платять Вам

Сервіс сервісом, а контроль за надходженням за надані товари чи послуги повинен бути постійним. Варто навіть встановити певні часові рамки для проведення транзакцій. Також радимо Вам зробити якомога більший асортимент можливих способів оплати. Приймайте все, що можете, від класичних карток Visa та MasterCard до електронних гаманців WebMoney, Yandex Гроші, PayPal та інших. Особливо це важливо, якщо Ви плануєте продавати товар в інших країнах. 

42. Знайдіть нормальних працівників

Наймайте лише професіоналів своєї справи. Навіть якщо це Ваш бізнес, Ви все одно не можете бути професіоналом в усіх сферах життя своєї компанії. Саме тому Вам слід шукати компетентних людей для цієї роботи.

43. Розділіть обов’язки

Делегуйте певні справи своїм працівників. Це зветься ефективний менеджмент.

44. Пам’ятайте, що чесність – найкращий підхід

Якщо виникає певна проблема з робітником, то обговоріть її саме з ним. Ніхто не любить, коли говорять за його спиною.

45. Протилежності притягуються

Наймайте людей з навиками та знаннями, які частково суперечать Вашим. Такі люди будуть кидати виклик і принесуть у Ваш бізнес щось нове.

46. Попрощайтеся з соціальним життям

Ви будете вимушені присв’ятити дуже багато часу бізнесу. Багато підприємців працюють допізна, щоб нарешті досягнути фінансової незалежності. Сподіваюсь, близькі вас зрозуміють і навіть допоможуть.

47. Ви – остання людина, якій заплатять

Так, як би це не було дивно, але поки не буде дійсно великого прибутку, то Ви будете останньою людиною в фірмі, яка отримає «зарплату».

48. Визначте для себе, що таке успіх

Якщо справа Вашого життя не зробила Вас мільйонером (поки що), то це зовсім не означає що ви зазнали невдачі. Якщо Ви добре заробляєте і працюєте над тим, що Ви любите, то хіба це вже не успіх?

49. Потрібно рухатися далі

Невдача неминуча. Якщо Ви робите все, що можете, а справи все одно йдуть погано, то варто просто забути про гордість і закрити свій магазин. Так, це важко прийняти, але це на краще.

50. Ніколи не покладайтеся лише на поради інших.

Незважаючи на те, що Ви щойно прочитали півсотні корисних порад, головну я залишив наостанок. Лише Ви відповідаєте за успіх та провал свого бізнесу, адже саме Ви усім керуєте. Так, прислухатися до думки інших важливо, але виключно людина, яка «вариться» в цьому розуміє, що для неї найкраще. Якщо Ви це зрозумієте, то рано чи пізно Ви створите свою власну прибуткову справу.

Немає коментарів

На платформі Blogger.