Бізнес-ідея: виробництво приправ
Бізнес-ідея: виробництво приправ
І. Резюме
Приправи ще з давна приносили великі прибутки купцям зі всього світу. Без цього інгредієнту не обходиться жодна страва. Саме вона надає блюдам пікантного смаку, а часом повністю його змінює. Більше того, фахівці запевняють, що приправи викликають з часом привикання. Саме тому сьогодні ми розглянемо бізнес-план з виробництва приправ.
ІІ. Аналіз ринку
Серйозний ринок спецій в Україні зародився не так вже й давно. По суті, багато з сучасних великих компаній заснувалися лише на початку 2000-их. Конкуренцію зараз складають як і гіганти цього бізнесу як «Торчин», «Верес» та інші, так і поодинокі продавці, які самі їх виробляють і спеціально занижують ціну через використання неякісної сировини. Щоправда, треба визнати, що навіть «ветерани» цього ринку часом знижують планку якості і використовують томатні пасти, стабілізатори, підсилювачі смаку і так далі. Також на ринку присутні імпортні приправи, які зазвичай збуваються в торгових мережах. Однак, вони мають істотний мінус – занадто висока ціна. Загалом, навіть при такій конкуренції з якісним товаром цілком реально на цій справі заробити.
Щодо асортименту, то найпопулярнішими однорідними спеціями і прянощами є чорний перець, стручковий перець, кориця, куркума, імбир та кардамон. Популярними є також суміші спецій та різноманітні соуси. На початку зародження цього ринку рентабельність сягала 70-100%. Зараз вона коливається в межах 40-50%.
ІІІ. Переваги та підводні камені
Недоліки
- Наявність на ринку «серйозних» гравців
- Важко збути товар.
- Складнощі з оформленням бізнесу, бо потрібно робити все відповідно до санітарних норм (від якості сировини до рівня шуму на виробництві).
Переваги:
- Створення власного продукту.
- Відносно малий стартовий капітал.
- Перспективність – якщо добре зарекомендувати свій товар та пропіаритися, то можна добре «вистрілити» і відірвати свою частку ринку.
IV. Суміші чи однорідні спеції?
Зазвичай обирають перший варіант через те, що ціна на суміші не завжди набагато вища за однорідні і це набагато зручніше. Клієнти радше доплатять кілька гривень, щоб купити все, що потрібно в одному пакеті, аніж наберуть 5 окремих пачок. Радимо все одно звернути увагу і на перший варіант, щоб розширити асортимент, обійти конкурентів і найти своїх покупців.
V. Матеріально-технічна база
- Сировина
- Обладнання для переробки сировини та стерилізації тари.
- Вузли промивки сировини.
- Обладнання для фасування та упакування.
- Обладнання для етикетування.
- Склад для зберігання сировини, тари та вже готової продукції
VI. Де взяти сировину?
В Україні прянощі майже не вирощуються, тому підприємці зазвичай закуповують сировину на Сході. Найбільш популярними державами-експортерами є Індія (коріандр), Шрі-Ланка (гвоздика, кориця), Туреччина (шафран, лавровий лист) та країни південної Азії (мускатний горіх, чорний та червоний перець).
VII. Ринок збуту
Як ми вже зазначали вище, з ринком збуту є певні проблеми. Загалом вся суть полягає в тому, що доволі складно пробитися в торгові мережі. Зазвичай нова продукція збувається в магазинах (звичайних та м’ясних), через дистриб’юторів та в Інтернеті. Щоб пробитися на великий ринок, то потрібно буде істотно збільшувати стартовий капітал мінімум на кілька сотень тисяч гривень. Однак, якщо ви відразу планували створити лише маленький сімейний бізнес, то цілком реально заробляти непогані гроші, продаючи невеликими партіями.
Можемо порадити вам виготовляти товар періодично і відповідно до потреб. Так, наприклад, хрін має більший попит взимку, під час свят. З іншого боку, гірчицю можна продавати завжди, тому краще саме на ній рекламувати свій бренд.
Також для боротьби на ринку новачкам доведеться демпінгувати і знижувати ціну, але аж ніяк не якість продукції. Тому, по суті, бізнес перспективний, але дуже складно зачепитися на ринку.
VIII. Стартовий капітал, окупність та ризики
Якщо ви плануєте відкрити сімейний варіант бізнесу, то для старту треба 5-10 тисяч доларів. Якщо ваша ціль – серйозне виробництво, то близько 15-20 тисяч доларів.
Рентабельність – 40-50%
Ризики – вихід на ринок з неякісним товаром, висока конкуренція та малий бюджет на рекламну компанію.
ІХ. Приклад вже успішно реалізованої бізнес-ідеї
Одним із прикладів вже вдало реалізованої ідеї є ТОВ «Арагвія», яка знаходиться в місті Хмельницькому. Фірма вже протягом кількох років тримається на ринку і виробляє суміші спецій за класичними грузинськими рецептами. Найпопулярнішими в їх асортименті є «Аджика мегрельська», «Суха аджика» та «Сванська сіль». Секрет успіху компанії – оригінальний рецепт приправи, відповідальний підхід до ведення бізнесу та висока якість товару.
Leave a Comment